Angle normal
Angle picat
La càmera se situa per sobre del personatge però en un
angle més obert que el picat extrem. Aquest tipus d'angle dota al teu subjecte
amb una certa càrrega dramàtica, ja que posiciones al teu personatge o objecte per
sota d'un angle 'normal', el que l'empetiteix, i el dota d'un cert grau de
vulnerabilitat. Pots usar-lo en qualsevol tipus de fotografia, però veuràs que
és comú en fotografia de nens/es (ja que són naturalment més petits).
Angle picat extrem
La
càmera se situa per sobre del personatge en angle perpendicular. És a dir, tu estàs just a sobre del que
estàs fotografiant, i el que estàs fotografiant el tens just a sota. Produeix
escena sense perspectiva, que pot resultar bastant descriptiva en el cas de
petits objectes, però generalment és inusual encara que interessant el resultat
obtingut. No és molt comú emprar aquest tipus d'angle però en certs casos com a
recurs compositiu pot servir per explorar la creativitat.
La
càmera se situa per sota del personatge. Aquest punt de vista realça al
personatge, li atorgues força i grandiositat. En aquest cas la fotografia es
realitza des d'un lloc més baix que el motiu fotografiat, quedant aquest més
alt que la càmera. La perspectiva que es genera, mostra al engrandit
visualment, amb el que s'aconsegueix transmetre major importància i una posició
dominant en relació a l'espectador. Bàsicament es fa servir, per a fotografia
arquitectònica i per a esports extrems, però això no és una regla fixa, i també
es pot emprar en altres casos aconseguint efectes creatius molt interessants.
Angle nadir
La
càmera se situa completament per sota del personatge i perpendicular al terra.
Si el contra-picat engrandeix al personatge, el nadir li atorga unes
proporcions gairebé irreals. Arriba a transmetre una sensació aclaparadora de
grandesa davant el que l'espectador observa. Ideal per a fotografia d'alts
edificis dels quals per les seves mateixes geometries afegeixen gran
profunditat a l'escena.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada