dimecres, 10 de juny del 2015

6. Tipus d'angles

Angle normal

La càmera se situa paral·lela al sòl, és a dir, tant tu com la teva càmera mireu de front al personatge o objecte. És la nostra forma habitual de mirar, evoca proximitat i confiança. En algunes situacions, com ara una mascota o un nen, per aconseguir aquest tipus d'angle cal ajupir-se per estar al nivell del subjecte. Generalment serveix per mostrar o descriure alguna cosa de manera natural o objectiva i transmet una sensació d'estabilitat i tranquil•litat, per ser la forma natural en què observem el món. 


Angle picat

La càmera se situa per sobre del personatge però en un angle més obert que el picat extrem. Aquest tipus d'angle dota al teu subjecte amb una certa càrrega dramàtica, ja que posiciones al teu personatge o objecte per sota d'un angle 'normal', el que l'empetiteix, i el dota d'un cert grau de vulnerabilitat. Pots usar-lo en qualsevol tipus de fotografia, però veuràs que és comú en fotografia de nens/es (ja que són naturalment més petits). 



Angle picat extrem

La càmera se situa per sobre del personatge en angle perpendicular.   És a dir, tu estàs just a sobre del que estàs fotografiant, i el que estàs fotografiant el tens just a sota. Produeix escena sense perspectiva, que pot resultar bastant descriptiva en el cas de petits objectes, però generalment és inusual encara que interessant el resultat obtingut. No és molt comú emprar aquest tipus d'angle però en certs casos com a recurs compositiu pot servir per explorar la creativitat. 




Angle contrapicat

La càmera se situa per sota del personatge. Aquest punt de vista realça al personatge, li atorgues força i grandiositat. En aquest cas la fotografia es realitza des d'un lloc més baix que el motiu fotografiat, quedant aquest més alt que la càmera. La perspectiva que es genera, mostra al engrandit visualment, amb el que s'aconsegueix transmetre major importància i una posició dominant en relació a l'espectador. Bàsicament es fa servir, per a fotografia arquitectònica i per a esports extrems, però això no és una regla fixa, i també es pot emprar en altres casos aconseguint efectes creatius molt interessants. 



Angle nadir

La càmera se situa completament per sota del personatge i perpendicular al terra. Si el contra-picat engrandeix al personatge, el nadir li atorga unes proporcions gairebé irreals. Arriba a transmetre una sensació aclaparadora de grandesa davant el que l'espectador observa. Ideal per a fotografia d'alts edificis dels quals per les seves mateixes geometries afegeixen gran profunditat a l'escena. 
















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada